A szállodai szaniterek minősége fontos szempont.
A szállodának és a vendégnek is egységes minősítési rendszerre van szüksége, hogy a szálloda és a vendég ugyanazt értse, pl. A 4 csillagos kategória alatt a különböző országokban. A szálloda minősége függ az anyagoktól és a technikai felszereltségtől, az elhelyezkedéstől, a felépítéstől, a szobák méretétől és felszereltségétől, a szolgáltatásoktól, pl. Válassza ki a szállodai business center, garázstakarítás, konferencia, fitnesz szolgáltatások szélességét és mélységét, azok kialakítását, a beépített anyagok (röviden: hardver) minőségét és a szállodai munka megfoghatatlan, de lényeges emberi jellemzőit, felkészülést, udvariasságot, szervezettséget. , működését, a „szoftver” határozza meg.
A szállodai szaniterek kiválasztása fontos a szálloda higiéniájának fenntartásához.
A szálloda emeletén a fő tevékenység a takarítás A szálloda rendben tartása a portás fő feladata. A vendégek kétharmada a tisztaságot tartja szem előtt, amikor szállodát választ. Nem elég, hogy a szálloda tisztának tűnik. A tisztaságról takarítás gondoskodik, melynek során az oda nem tartozó, veszélyt jelentő szennyeződéseket professzionális módszerekkel távolítják el a tervezett területről. A tisztaságérzetet zavaró szennyeződések lehetnek esztétikai (foltok, por, vízkő), egészségügyi (szagok, kiömlések), egészségi (vírusok, baktériumok, gombák), biztonság (maró anyagok, iszapkezelés), környezetvédelem (zsír, olaj, akkumulátor). A szennyeződésnek számos lehetősége van, és ezt pontosan tudjuk azonosítani a szálloda munkahelyi kockázatértékelésével és kémiai kockázatértékelésével. A környezetvédelmi előírások szerint minden szállodának kockázatértékelést kell végeznie. A tisztítást úgy kell végezni, hogy az eltávolított szennyeződések az adott területen lakó személyeket, bútorokat és környezetet ne veszélyeztessék és/vagy az eltávolítás miatti egészség- és/vagy károsodás veszélye ne legyen.
Érezze a tisztaságot Ha a vendég nem érzi a tisztaságot, nem jön vissza. Hat érzékszervvel érzékeljük a takarítást. A szálloda rejtettebb helyein szennyezett ablakokat, foltokat láthatunk a különböző felületeken, mint a por, vagy az egyszerű szemetet, mint a kidobott papír vagy szennyeződés. Például a szálloda ablakából látható alomdobozok állapota, vagy akár az utcán vagy a szemközti telken lévő szennyeződések felzaklathatják a vendégeket. Szag, korom, por és egyéb szennyeződések érzékelhetik a képeket az orrával. Szállodai concierge az emeleten. A tisztítószerek és/vagy tisztítóeszközök és/vagy módszerek nem megfelelő használata károsíthatja a takarító személyzetet és a tisztított tárgyat vagy annak felületét.
Arra gondolva, hogy a fürdőszoba és a WC nincs külön légterekben, vagy a lefolyók szárazak, és elég a rossz szag a helyiségben. A tipikus alsókategóriás szobákban, folyosókon a szellőzés hiánya miatt konyhaszagok vannak, legyen szó télről vagy nyárról, a legjobb, ha nem gondolunk a dolgozói izzadságszagra. .
Cipők: A szobalányok csak megfelelő (biztosított) csúszásmentes védőcipőt viselhetnek, kérjük, ügyeljenek ezek mindenkori tisztántartására. Személyi higiénia A vendégekkel közvetlenül érintkező Frontline személyzetnek be kell tartania a személyes higiéniát. Gyere dolgozni kellemes kisugárzással. A vendégterület szabályai és előírásai A vendégterület viselkedése Kerülje a csevegést és a zajt a vendégtérben. Soha ne szakítson meg semmilyen beszélgetést a vendégek között, legyen az privát vagy üzleti. Ha egy vendégnek segítségre van szüksége, kérem, segítsen, de ne zavarjon. Mindig legyen udvarias és profi. Biztonság a vendégtér folyosóin Mindig a megfelelő területeken parkoljon le cselédkocsikkal. A porszívó legyen az autó közelében, soha ne a folyosó közepén. A porszívó kábelét használaton kívül mindig fel kell tekercselni. Munka vendégterületen Tartsa tiszteletben a vendégek tulajdonát. Ellenőrizze az ágyneműt, hogy véletlenül se maradjon benne vendég holmija. Soha ne dobjon ki semmit, ami a vendégé, hacsak nem biztos abban, hogy a vendégnek már nincs rá szüksége. Soha ne nyúljon a szemeteshez, tegye közvetlenül a szemeteszsákba. Ne porszívózzon padlót vagy szőnyeget. Használat közben a porszívó kábelének csomó- és gubancmentesnek kell lennie. Védje magát gumikesztyűvel. Ha vért észlel (még az ágyneműn is), legyen óvatos és értesítse felettesét. Az éles tárgyak okozta sérülések elkerülése érdekében rázza fel a ruhaneműt, mielőtt összegyűjti és a szennyeszsákba helyezi. Soha ne álljon a kád vagy a WC szélére. A kád körüli csempék tisztítása közben álljon a kádon kívül.
Szükség esetén használja a színpadot. Szigorúan kerülendő magatartások A munkavállalóknak részben egészségügyi okokból, részben jogszabályi kötelezettségek, részben a vendégek és kollégák tisztelete, részben etikus magatartás miatt szigorúan kerülniük kell az alábbi magatartásformákat. Dohányzás megengedett (kivéve a kijelölt helyeken), és ha van a szállodában, a szivarszoba kifejezetten a vendégek számára van kialakítva. Munkaidőn kívül tartózkodjon a szállodában. A némítás megőrzi a talált tárgyakat. Szállodai felszerelések, tartozékok vagy áruk lopása vagy exportja írásos engedély nélkül. Munkaidőben hagyja el a munkaterületet a felettese engedélye nélkül. Rágjon, igyon vagy egyen bármit a vendégtérben. Alkoholfogyasztás a munkahelyen A szállodákban a munkahelyi balesetek leginkább a hongkongi megyékben történnek, bár a konyhai balesetek ritkák, de súlyosabbak.